Elvecruise på Rhône og Saône - fra Lyon, gjennom Provence

Pavepalasset i Avignon
Pavepalasset i Avignon
Notre Dame de Fourviere Basilica
Notre Dame de Fourviere Basilica

Vi seiler forbi vinmarkene ved Tain-l'Hermitage, pavebyen Avignon, pittoreske landsbyer og romerske byer i Provence

Viviers
Viviers
Tain L'hermitage
Tain L'hermitage
  • Pavepalasset i Avignon
    Pavepalasset i Avignon
  • Notre Dame de Fourviere Basilica
    Notre Dame de Fourviere Basilica
  • Vi seiler forbi vinmarkene ved Tain-l'Hermitage, pavebyen Avignon, pittoreske landsbyer og romerske byer i Provence

  • Viviers
    Viviers
  • Tain L'hermitage
    Tain L'hermitage
  • Lyon
    Lyon
  • Gamlebyen i Lyon
    Gamlebyen i Lyon
  • Lyon
    Lyon
  • Bartholdi fontenen og rådhuset på Place Des Terreaux, Lyon
    Bartholdi fontenen og rådhuset på Place Des Terreaux, Lyon
  • Lyon
    Lyon
  • Notre Dame De Fourviere i Lyon
    Notre Dame De Fourviere i Lyon
  • Notre Dame De Fourviere i Lyon
    Notre Dame De Fourviere i Lyon
  • Jacobins Square Lyon
    Jacobins Square Lyon
  • Paul Bocuse i Lyon
    Paul Bocuse i Lyon
  • Tain L'hermitage
    Tain L'hermitage
  • Tain L'hermitage
    Tain L'hermitage
  • Tain L'hermitage
    Tain L'hermitage
  • Avignon
    Avignon
  • Pavepalasset i Avignon
    Pavepalasset i Avignon
  • Avignon
    Avignon
  • Avignon
    Avignon
  • Pavepalasset i Avignon
    Pavepalasset i Avignon
  • Le Fort Saint André Villeneuve Lès Avignon
    Le Fort Saint André Villeneuve Lès Avignon
  • Pavepalasset i Avignon
    Pavepalasset i Avignon
  • Pavepalasset i Avignon
    Pavepalasset i Avignon
  • Fort i Avignon
    Fort i Avignon
  • Avignon
    Avignon
  • Viviers
    Viviers
  • Viviers
    Viviers
  • St. Vincent katedral i Viviers
    St. Vincent katedral i Viviers
  • Viviers
    Viviers
  • Viviers
    Viviers
  • Viviers
    Viviers

Dette elvecruiset i Sør-Frankrike tar deg med til noen av Provences vakreste og mest historiske byer, der kunst, kultur og gastronomi går hånd i hånd.

Vi starter i Lyon – gastronomiens hovedstad – der Rhône og Saône møtes, og fortsetter sørover gjennom vinland og landsbyer som er kjent for Côtes du Rhône og lavendel. Underveis besøker du Tain-l’Hermitage, pavebyen Avignon, romerske ruiner i Arles og sjarmerende middelalderperler som Viviers.
Cruiset byr på kulinariske høydepunkter, lokal vin, vakre landskap og autentisk provencalsk atmosfære. Dette er et opplevelsesrikt elvecruise med norsk reiseleder – fylt med smaker, dufter og minner for livet.

Høydepunkter:

  • Lyons gamleby som står på UNESCOs verdensarvliste
  • En uforglemmelig opplevelse på Paul Bocuses restaurant Abbaye de Collonges
  • Arles som står på UNESCOs verdenarvliste
  • Pittoreske Viviers
  • Pavebyen Avignon
  • Drikkevarer om bord inkludert 

Rabatt!

Få 1500 kr rabatt pr person ved bestilling før 1. september 2025. Bruk koden VANGOGH ved bestilling.

Avganger

Vis utsolgte reiser

Avreisedato
Varighet
Innkvartering
Avreise
Plasser
Pris fra
Loading...
Loading...

Verdt å vite om elvecruise

Utvid alle

Forbehold

Elver er naturbaserte, og det kan skje uforutsette endringer i vannstanden. Skulle dette oppstå, forbeholder rederiet seg retten til å forandre seilingsrute, tider og program. Det gis ikke refusjon for endringer i programmet forårsaket av force majeure. Det tas forbehold om endringer i program og flytider, samt justering av prisen som følge av økning i oljepriser, valuta­kurser, skatter og avgifter og andre uforutsette faktorer vi ikke har kontroll over.

Helse

Elvecruise er ikke tilrettelagt for personer med gangbesvær/bevegelseshemming. Ilandstigning skjer via en smal landgang og noen ganger kan skip ligge fortøyd side om side. Selv om de fleste har heis, vil det være en del trappetrinn på skipet. På utfluktene er det ofte mye gåing av både kortere og lengre varighet, og disse foregår ofte på brostein eller annet ujevnt underlag. Alle deltagere må kunne håndtere sin egen bagasje og reise uten assistanse underveis.

Bagasje

For å lette fordelingen av bagasje til lugarene ved ankomst til skipet, vennligst sørg for at kofferten din er godt merket med for- og etternavn.

Cruise Manager og lokalguider

Skipet har en egen Cruise Manager som supplerer Vista Travels reiseleder, arrangerer underholdning om bord osv. På enkelte utflukter og transportstrekninger vil det være lokale guider som snakker tysk/engelsk.

Kleskode

Atmosfæren om bord er avslappet, og det anbefales å ta med behagelige klær og gode sko til utflukter på land, samt en varm jakke eller genser for kjølige kvelder. Det forventes at man skifter til middagen, men det er ikke nødvendig med formelle antrekk.

Vær oppmerksom på at det ikke er passende å bruke shorts eller korte skjørt ved besøk i kirker på utfluktene. 

Røyking

Røyking er ikke tillatt i lugarene og innendørs på skipet. Det er kun tillatt å røyke på et begrenset område av skipets soldekk. Vær også oppmerksom på at mange land har innført røykeforbud på attraksjoner og offentlige steder. Røyking er ikke tillatt på bussen.

Tips

I reiselivsnæringen utenfor Skandinavia er tips en viktig del av inntektsgrunnlaget for de ansatte. Når det gjelder tips til mannskapet, er rederiets anbefaling 10 euro pr. person pr. dag. Selv om tips er frivillig, oppfordrer vi våre gjester til å følge rederiets anbefaling. Det er også vanlig å tipse lokale guider og sjåfører på utfluktene. Et par euro til guiden og litt mindre til sjåføren. 

Merk: På utvalgte elvecruise er tips om bord inkludert, det vil fremgå tydelig i reisebeskrivelsen under "inkludert".

Strømstyrke

Det benyttes 220 volt, og det er ikke behov for adapter. Av hensyn til brannsikkerheten er det ikke tillatt å ta med strykejern.

Telefon og internett

Det finnes kun intern telefon om bord, men mobiltelefoner kan benyttes. Ved nødstilfeller, kontakt reiselederen. Det er Wi-Fi om bord når forbindelsen tillater det.

Utflukter

Ved å forhåndskjøpe utflukter er du garantert plass og engelsktalende guide. Det kreves et minimum antall påmeldte for å kunne gjennomføre utfluktene.

Utfluktsbussene holder generelt en god standard, men i enkelte tilfeller oppfyller de kanskje ikke samme standard som norske busser.